سرپرست اداره کل تامین اجتماعی قم: اجازه نداریم به شعار سال نگاه تشریفاتی داشته باشیم

به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، محمد عاشوری در نشست مشترک با رئیس پارک علم و فناوری استان که به منظور بررسی و ارائه راهکارهایی برای رفع موانع و مشکلات شرکت های دانش بنیان در محل پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، […]

به گزارش پایگاه خبری پایش روز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، محمد عاشوری در نشست مشترک با رئیس پارک علم و فناوری استان که به منظور بررسی و ارائه راهکارهایی برای رفع موانع و مشکلات شرکت های دانش بنیان در محل پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، پارک علم و فناوری استان را خاستگاه تولید دانش کاربردی عنوان کرد و گفت: آماده هستیم برای شناخت نیازها و دغدغه های شرکت های فناور و دانش بنیان در حوزه تامین اجتماعی نشست های مشترک آموزشی برگزار کنیم.
وی با تاکید بر اینکه شرکت های دانش بنیان برای برخورداری از معافیت حق بیمه باید دفاتر قانونی شفاف داشته باشند تصریح کرد: شرکت های فناور و دانش بنیان برای برخورداری از حمایت ها و تسهیلات قانونی می بایست دفاتر قانونی شفاف و به روز داشته باشند.
عاشوری از پیشنهاد اختصاص یکی از شعب بیمه تامین اجتماعی در قم برای خدمات رسانی به شرکت های فناور استقبال کرد و افزود: اطلاع رسانی گسترده و فراخوان شرکت های واجد شرایط دست یابی به حمایت و تسهیلات قانونی د راین زمینه ضروری است.
رئیس پارک علم و فناوری استان قم نیز در این نشست مشترک با بیان اینکه مقام معظم رهبری بیش از ۲۰ سال است که پرچمدار توسعه علم و فناوری در کشور هستند گفت: نامگذاری سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین توسط مقام معظم رهبری در واقع نامگذاری قرن جدید محسوب می شود و نشان دهنده خیلی از ظرفیت های اصلی نظام مقدس اسلامی است.
دکتر سید حسین اخوان علوی با تاکید بر اینکه توسعه زیست بوم فناوری استان نیازمند همکاری تمام سازمان و نهادها می باشد، گفت: زمانی قرار بود که مدیریت تامین منابع انسانی شرکت های فناور عضو پارک بر اساس قوانین مناطق آزاد تجاری باشد که عملا این اتفاق نیفتاد و موضوعات مربوط باید از طریق سازمان تامین اجتماعی رفع و رجوع شود.
وی با بیان اینکه ۲۸۰ شرکت فناور فعال در استان قم نیازمند دریافت خدمات تخصصی در حوزه تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: می توان با درایت، نسبت به حل مسائل و مشکلات بیمه تامین اجتماعی کارکنان این شرکت ها با استفاده از ظرفیت های قانونی اقدام کرد.
رئیس پارک علم و فناوری استان قم مسئله پیمان ها را عمده ترین مشکل شرکت های فناور عنوان کرد و گفت: پیشنهاد می کنیم سازمان تامین اجتماعی، گواهی مجوز فناوری شرکت های عضو پارک را به عنوان ملاکی برای مفاصا حساب در نظر بگیرد.
اخوان برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی میان کارشناسان سازمان تامین اجتماعی و شرکت های فناور را یک مساله و خواست مشترک دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات دوجانبه شرکت های فناور با در حوزه تامین اجتماعی ناشی از عدم آشنایی کامل با قوانین و مقررات بیمه ای است.